Fészekfogó

Tetszőleges, de páros számú játékos játszhatja. A játékosok közül kiszámolunk egy fogót és egy menekülőt. A többiek párosával elszórtan helyezkednek el egy kb. kézilabdapálya nagyságú játéktéren. Szembefordulnak egymással kezet fognak és kész a fészek.

A fogó és a menekülő a fészkek között, egymástól legalább 5 lépés távolságra áll. Rajtjelre kezdődik az üldözés. A menekülő a fogótól úgy szabadulhat meg, hogy befut valamelyik fészekbe és ott az egyik fészekalkotó játékos mindkét kezét megfogja. A fészekben feleslegessé vált játékos lesz az új menekülő. Ha a fogónak sikerül megérintenie vagy megfognia a menekülőt, akkor szerepet cserélnek. A fészekben pár nélkül maradt játékosnak azonnal tovább kell futnia. Csak a fészken kívüli érintés számit.

Az a fogó a legügyesebb aki a leghamarabb tudja az előle menekülő játékost megfogni. Ha páratlan számú játékos van, akkor válasszunk egy játékvezetőt. A játékvezetőket 5 percenként cseréljük, hogy senki se maradjon ki a játékból.